Posts tonen met het label Sinterklaas. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Sinterklaas. Alle posts tonen

zondag 8 december 2013

Eindelijk pakjesavond

Het is alweer een paar dagen geleden, pakjesavond.
De inpakpiet had goed zijn werk gedaan.





Wat lekkers hoort er natuurlijk bij.


En dan waar we het natuurlijk allemaal voor doen :)








Op naar Kerst...


dinsdag 3 december 2013

DIY: Klompje beplakken met inpakpapier

En nog twee nachtjes slapen...



Mijn kleine prinses heeft gisteren een klompje beplakt met Sinterklaaspapier.
Heel eenvoudig om te doen, maar het resultaat is groots.





Materiaal:
- Houten klomp
- Sinterklaas papier
- Lijm, ik heb P@k & Pl@k gebruikt (via Liela Creaties, van Huishoud idee), maar het kan ook met decopatch lijm.
- plakkwastje

Het papier kan je in stukjes knippen of scheuren. Daarna smeer je het goed in met de lijm (aan beide kanten) en plak je het op het klompje. Het mooie van de lijm is dat het transparant opdroogt waardoor je een mooi eindresultaat krijgt. 

En het resultaat van een half uurtje plakken mag er zeker wezen.





zaterdag 30 november 2013

Nog 5 nachtjes slapen...



... en dan is het pakjesavond.
Hier zijn de voorbereidingen al in volle gang om er een heerlijk avondje van te maken.
Ons Sinterklaas hoekje heeft een heuse Sint op het dak gekregen.
De cakepops liggen in de vriezer, het snoepgoed is gehaald, en Sinterklaas heeft inmiddels bijna alle cadeautjes in huis.


Het silhouet van Sinterklaas op zijn paard kan je vinden op de site de Sweet Table Shop.



donderdag 28 november 2013

Sinterklaas Cupcakes met speculaascrème

Nog één week en dan is het Sinterklaas avond. Hier kunnen de kinderen niet wachten tot het zover is. 
Dit is een recept voor speculaas cupcakes voor een heerlijk avondje!



Recept Sinterklaas cupcakes met speculaascrème

Cupcakes (Ongeveer 18 cupcakes)
Gebaseerd op het recept vanillecakejes uit: '500 cupcakes' - Fergal Connolly & Judith Fertig

230 g zachte boter
230 g zeer fijne kristalsuiker
230 g zelfrijzend bakmeel
1 tl bakpoeder
4 eieren
1 tl vanille-essence
naar smaak speculaaskruiden toevoegen (ongeveer een el)

Verwarm de oven voor tot 180 graden Celsius. Zet de papieren vormpjes in muffinbakplaten.

Doe alle ingrediënten in een middelgrote kom en klop ze met een handmixer in 2-3 minuten tot een bleke, luchtige massa.
Voeg als laatste de speculaaskruiden toe op smaak.

Schep het beslag in de vormpjes en bak de cupcakes
 ongeveer 20 minuten of tot een spies die je in het midden steekt er droog uit komt. 

Neem de bakplaat uit de oven en laat ze 5 minuten staan. Zet de cupcakes op een rooster en laat ze afkoelen.


speculaascrème
Gebaseerd op een recept uit  het boek Rudolph's cupcakes

250 g boter op kamertemperatuur
60 g poedersuiker
naar smaak speculaaskruiden
voor de garnering: schuddebuikjes

Doe de zachte boter met de poedersuiker in een kom.
Klop de boter op de middelste stand luchtig, ongeveer 10 minuten.
Roer de banketbakkersroom glad met een garde en voeg deze geleidelijk toe aan de luchtige boter.
Blijf kloppen tot alles goed gemengd is.
Voeg nu weer naar smaak de speculaaskruiden toe.

Nu is de botercrème klaar voor gebruik en kan je ze op de cakejes spuiten.
Garneer de cupcakes met de schuddebuikjes.


Buen Apetito!


Stempel: MissHoneybird





dinsdag 19 november 2013

Sint in huis

Na de verjaardag van ons kleine prinsesje heb ik vandaag al het roze weer opgeruimd.
Het wordt tijd voor wat Sinterklaas sferen in huis.
Vandaag begonnen aan het hoekje voor de kids. De Playmobil Sint kan met zijn pieten alvast de pakjes rond gaan brengen.




zondag 20 oktober 2013

Etsy ontdekt

Ik heb er al vaak rondgekeken en de prachtigste dingen voorbij zien komen. Etsy, een marktplaats waar mensen van over de hele wereld handgemaakte producten, vintage items en creatieve materialen kopen en verkopen.

Tot een week geleden had ik er nog nooit iets gekocht, maar daar is nu verandering in gekomen. Vorige week zaterdag kwam ik namelijk via Pinterest bij het winkeltje van Simone Hulsker, MissHoneyBird.
Zij verkoopt prachtige kaarten, posters en handgemaakte stempels. En voor de stempels heeft ze stempelkussens in de meest fantastische kleuren.

Ik was op zoek naar een leuke stempel voor Sinterklaas en vond bij MissHoneyBird deze stempel van Zwarte Piet.



Ik heb hem meteen besteld en 2 dagen later lag het pakketje al op de deurmat.
En hoe super leuk was het om dit uit te pakken, want het was echt een kadootje. Er zat niet alleen de stempel in, maar ook nog twee mooie kaarten en vier labels.








Dit alles was ontzettend leuk verpakt. Dus ik was als een kind zo blij met mijn pakketje.
Ik ben bang dat dit niet de laatste keer is geweest dat ik bij hier iets heb besteld, want ze heeft nog zoveel meer leuke dingen. Dus ik ga zeker nog vaker rondneuzen (en shoppen) op Etsy, ook bij de andere winkeltjes daar.

dinsdag 4 december 2012

Pakjesavond...

Voor iedereen alvast een hele fijne pakjesavond gewenst!

bykris.nl


Bijna Pakjesavond



Het is bijna pakjesavond, nog 1 nachtje slapen. 
Hier zijn ze echt aan het aftellen en eerlijk gezegd ik ook. Stuiter-kinderen zijn heel leuk... voor even. 


Na morgen nog heel even uit stuiteren en dan gaan we hopelijk in de relax-mode richting kerst.