Posts tonen met het label Herfst. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Herfst. Alle posts tonen

zondag 3 november 2013

Trick or Treat II

Halloween zit er weer op. De middag en avond waren super geslaagd & de kinderen hebben echt gegriezeld...
Hier in ons huis is een nieuwe traditie geboren.


Er staat één kaarsje op de taart, voor het eerste jaar van onze nieuwe traditie. De kids zitten nu in groep 3 en we hopen dit tot en met groep 8 te kunnen vieren met z'n allen.

Ben je nieuwsgierig naar meer foto's, dan kan je terecht op mijn blog "De Verleidelijke Tafel".

dinsdag 29 oktober 2013

Trick or Treat I


Nog twee nachtjes en dan is het Halloween.
Hier hebben we het nog nooit gevierd, maar de oudste vindt het dit jaar wel heel erg interessant.
En nu hebben we overmorgen een spontaan feestje met wat vriendjes uit zijn klas en de ouders.
Eerst een spannende film kijken, daarna met z'n allen wat eten en dan gaan de kids de buurt onveilig maken.


Ik ben druk bezig met de voorbereidingen om ons huis in de goede sfeer te krijgen. En ik moet toegeven dat het wel heel leuk is om te doen.

Dus wordt vervolgd...

Liefs Janneke



dinsdag 1 oktober 2013

Hallo Oktober



September is alweer voorbij. De herfst is nu echt begonnen, maar tot nu toe op een geweldige manier. Zo mag die van mij nog wel even duren om daarna over te gaan in strak blauw luchten, temperaturen iets onder nul en sneeuw.



Oktober, de maand waarin dit kleine meisje voor het eerst gaat oefenen op de basisschool. Jeetje, wat zal dat wennen zijn ons. Misschien nog wel meer voor mama dan voor haar. Weer een nieuwe fase in ons leven.

Liefs Janneke


zaterdag 28 september 2013

Family - where life begins and love never ends



Mijn nieuwste aanwinsten voor de herfsthoek in huis. Een mooi bord met een prachtige quote. Ik vond deze bij de Big Bazaar voor een paar euro.
En de hertjes. Ik vond ze zo lief. Ze zijn van het merk Schleich en levensecht. Mijn kids zijn dol op de diertjes van dit merk. Ze hebben een hele verzameling met vooral wilde dieren en dinosaurussen. 
Ik ben nog op zoek naar papa hert, deze is helaas alleen niet meer te bestellen. Dus hopelijk biedt Marktplaats nog een uitkomst.


donderdag 26 september 2013

De herfst in huis



Het is echt nog prachtig weer. Zo mag het voor mij wel heel de herfst zijn. Blauwe lucht, een zonnetje... Heerlijk toch. 

Thuis ben ik al een beetje begonnen om de herfst in huis te halen. Persoonlijk ben ik niet zo van de kleur oranje, de kleur die je toch wel een beetje met de herfst associeert. 
Ik wil het graag een beetje naturel houden. Dus toen ik vanmiddag bij de plaatselijke bloemist kleine witte pompoenen vond was ik helemaal blij.










maandag 9 september 2013

And all at once, summer collapsed into fall


En zitten we alweer een dikke week in september.
Afgelopen week hebben we nog volop mogen genieten van de prachtige zomer die we hebben gehad. Ik moet zeggen dat ik toch wel heel bewust afscheid heb genomen van die heerlijke zon en de warmte. En moet ik eerlijk bekennen dat ik toch wel wat op zie tegen die donkere, koude en soms ook natte dagen.

Maar zoals F. Scott Fitzgerald lang geleden schreef in 'The Great Gatsby': "Life starts all over again when it gets crisp in the fall." 


Afgelopen weekend heb ik ook afscheid genomen van de babykamer waar Luuk en Sofie allebei in hebben gelegen. Weer een hoofdstuk afgesloten en weer een nieuwe fase van ons leven waar in komen. Over 2 maanden gaat mijn kleine meisje ook al weer naar de basisschool. De tijd vliegt... en soms doet dat wel een beetje pijn.


Maar net als ieder seizoen haar charmes heeft, zo heeft ook elke fase in je leven haar charmes. Belangrijk is dat je leeft in het nu en geniet van de mooie momenten die er nu zijn.

Liefs Janneke