woensdag 15 juli 2015

ZOMERBINGO

In het westen en het noorden van Nederland is de zomervakantie al begonnen en sommige van jullie zitten al heerlijk ergens op een camping, in een hotel of appartement.
Hier in het zuiden begint de vakantie over 2 dagen.





















En begrijp mij niet verkeerd hoor, want ik vind het heerlijk om 6 weken lang geen ochtendstress te hebben. Lekker laat te gaan eten, want ze de kinderen hoeven toch niet vroeg naar bed.
Maar ze vliegen elkaar nu al in de haren. En ze staan om de 10 minuten naast mij met de vraag: "wat kan ik doen?".
Als het zo de hele vakantie is dan ben ik aan het einde van deze 6 weken serieus aan vakantie toe.

Dus ging ik op internet kijken naar leuke ideeën om de vakantie ontspannen door te komen.
Via Pinterest kwam ik op het blog Delia Creates, waar ik een leuke bingo vond.
Dit lijkt mij de ideale manier om verveling tegen te gaan, dus maakte ik, in samenwerking met de kinderen, een eigen bingo. En ik maakte er ook nog een takenbingo bij ook, altijd handig...


Ik plaatste de foto op Instagram en het idee werd enthousiast ontvangen. Ik ben dus niet de enige moeder op deze planeet met dit probleem.

De vraag waar ik deze printables gevonden had volgde snel. Ik heb nog nooit een printable geplaatst, maar voor alles is een eerste keer. Dus bij deze zijn mijn eerste printables hieronder te vinden.
Natuurlijk alleen voor persoonlijk gebruik.
Je kan natuurlijk zelf leuke beloningen bedenken die ze krijgen als ze een horizontale of verticale rij vol hebben, zoals een ijsje gaan eten, het avondeten bepalen etc. En een volle kaart is natuurlijk heel speciaal. Misschien kan je dan gaan eten in het favoriete restaurant van je kind, een bezoekje plannen aan een dierentuin of pretpark, of een ritje naar zee maken.
Je kan eventueel tekst toevoegen in photoshop en anders het er gewoon in schrijven.

Download
Download



3 opmerkingen:

  1. Oh wat zijn ze leuk! Ik ga ze snel uitproberen.
    Dank je wel Janneke!
    Groetjes van Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leukerds zeg!! Heel mooi (en slim) gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen